Zdravlje i Lepota - Lifestyle portal namenjen ženskoj populaciji sa praktičnim savetima i edukacijom - Nega Lica i Tela - Zdravlje Žene - Zdrav Život

Majčino mleko sadrži korisne bakterije

majcino-mleko-sadrzi-korisne-bakterijeMajčino mleko, od kog zavisi crevna flora bebe, moglo bi da sadrži i do 700 različitih vrsta bakterija
Radi se o cifri koja bi, kako su pokazali rezultati jednog španskih istraživanja objavljenih na portalu futura-sciences.com, mogla da ima tendenciju pada u slučajevima viška kilograma majke ili porođaja carskim rezom.
Crevna flora stvara se kod bebe još dok je  u majčinom stomaku, a potom se s vremenom razvija ishranom. Crevna flora bebe može se formirati zahvaljujući bakterijama unetim preko mleka, a majčino mleko je daleko delotvornije od veštačkog.

Masti važne u ishrani beba

masti-vazne-u-ishrani-bebaNaučnici iz francuskog Instituta za zdravlje i medicinska istraživanja smatraju da ograničavanje konzumiranja lipida (masti) kod dece nije dobro za njihovo zdravlje
Iako većina roditelja smatra da je poželjnije izbegavati masnoće u ranom uzrastu, kako dete ne bi postalo gojazno, ispostavilo se da lipidi doprinose dobrom funkcionisanju metabolizma, pre svega kod odojčadi.
Naučnici ističu da su deca kojoj su davane nedovoljne količine masnoće pre napunjene druge godine života izložena povećanoj opasnosti od viška kilograma u odraslom dobu.

Opširnije...

Crno vino sprečava artritis

crno-vino-sprecava-artritisNajnovije istraživanje pokazuje da tri čaše vina nedeljno mogu svima da nam pomognu pri odbrani zglobova od širenja artritisa
Kako je zaključila jedna švedska studija, sprovedena na 34.000 žena koje imaju između 39 i 84 godine života, sastojci crnog vina imaju moć da spreče autoimuni odgovor organizma i druge upalne procese u kostima. Žene koje umereno uživaju u crnom vinu i pre razvoja ove bolesti, odnosno borbe organizma sa infekcijama, smanjuju rizik od javljanja artritisa za više od 50 odsto.
Iako ne postoji lek koji sprečava upalne procese već samo pilule protiv ublažavanja bolova, naučnici su potvrdili da nemaju saznanja kako veće količine alkohola deluju na upaljene zglobove. Međutim, novim istraživanjem potvrđeno je da bi više od tri-četiri čaše vina nedeljno ženama donosilo više štete nego koristi.

Znate li koliko puta žene obuku istu haljinu?

crne-kratke-haljine-5Čak je 91 posto žena priznalo da u ormaru imaju barem jednu malu crnu haljinu. Istraživanje je pokazalo da im ta haljina u prosjeku traje 11 godina i da se itekako isplati uložiti u nju.

Ne samo da mala crna haljina spašava ženu kad ili ne zna što bi obukla ili se želi osjećati seksi ili je pak osjetila da ima koju kilicu viška, već je i dobar financijski ulog jer je žene čuvaju 11 godina i u tom razdoblju obuku 143 puta.
Čak 48 posto žena izjavilo je nadalje da posjeduju čak četiri do šest malih crnih spasonosnih haljina, a 27 posto ima ih više od sedam.
Osim toga, čak je 57 žena reklo da omiljenu crnu haljinu 'štede' samo za specijalne prilike, a njih 33 posto nije se moglo odlučiti koja im je najdraža.
Ispitanice su izjavile i da takvu haljinu posjeduju sedam godina te da očekuju da će u njoj uživati još barem četiri.

Opširnije...

Poznate činjenice o braku

cinjenice-o-brakuNakon što se sledeći put rastužite gledajući neku romantičnu komediju i zapitate zašto i vaš brak nije tako strastven i romantičan, znajte da ni po čemu niste izuzetak.
Ne valjaju se svi po pesku strastveno vodeći ljubav dok ih zapljuskuju talasi. Većina nas je iscrpljena i jedva ima vremena da jednom nedeljno razmeni nežnosti s partnerom.
Evo nekih od najčudnijih činjenica vezanih za brak i seks:
Četiri minuta dnevno
Posao, deca, TV, internet, hobiji, kućne obveze, sve to utiče na to da prosečan bračni par nasamo provede samo četiri minuta dnevno.
Ako oženite nekoga s kim ste prvo imali aferu, statistike nisu na vašoj strani
Preko 75 odsto brakova proizašlih iz ljubavnih afera završe razvodom.
Gladne oči
Gotovo 60 odsto oženjenih muškaraca imalo je barem jednu aferu.
Razvodom češće završavaju brakovi u koji ulaze jako mladi partneri
Ako se venčate pre 25 godine drastično povećavate rizik od razvoda. Takođe, rizik je veći ako je žena mnogo starija od muškarca. Opširnije...

Smršajte uz pomoć vlakana

smrcajte-uz-pomoc-vlakanaAko želite da izgubite nekoliko viška kilograma koji su se “zalepili” u januaru, najbolje bi bilo da uvedete nekoliko manjih promena koje vam mogu pomoći u misiji.
Osim toga što možete gazirane sokove zameniti vodom i izostaviti majonez iz vašeg sendviča, još jedan važan korak vas može deliti od mnogo lepšeg izgleda i boljeg zdravlja. Treba da uključite više vlakana u ishranu.
Vlakna su “magični ugljeni hidrat” koji se nalazi u namirnicama sa obično manjom kalorijskom vrednošću. Ona vas čine sitim na duže staze, a sigurno ćete uspeti i da regulišete probavu.
Evo kako da povećate unos vlakana.
Preobražaj kuhinje
Prečistite kuhinjske elemente od svih prerađevina koje vas goje. Izbacite keksiće, krekere, čips i čokolade, a zamenite ih jogurtom, beskvasnim hlebom i bobičastim voćem (smrznuto je sasvim dobro).
Pratite šta jedete
Zapišite sve šta pojedete u toku dana, jer ćete tako bolje kontrolisati koliko jedete. Prema studiji o mršavljenju objavljenoj u američkom Žurnalu preventivne medicine, osobe koje su vodile dnevnik obroka mršale su više od onih koje to nisu radile.

Opširnije...

Biljke koje osvežavaju vazduh

biljke-koje-osvezavaju-vazduhU hladnim  danima, kada je zbog grejanja vazduh u stanu suv, a smog i dim napolju „štipaju za oči i grlo“, odlični saveznici su biljke koje prečišćavaju vazduh.
Pojedine vrste dobro apsorbuju štetne materije iz vazduha.
Benzen je toksičan i prisutan u duvanskom dimu, gasu, bojama, gumi, lepku, plastici, ima ga i u odeći i metalnim predmetima, a može da izazove vrtoglavicu, glavobolju, mučninu, čak i anemiju, respiratorne bolesti, nepravilan rad srca...
Biljke koje ga upijaju su gerber, hrizantema, dracena i bršljan.
Formaldehid je gas koji je prisutan u zatvorenim prostorijama, deterdžentima i dimu od cigarete, a koristi se u proizvodnji papirne galanterije. Opširnije...

Visokoproteinske dijete

visokoproteinske-dijeteZa osobe koje žele da se otarase viška kilograma, a ne mogu da izbace meso iz svakodnevne ishrane, postoji rešenje, jer se mogu opredeliti za visokoproteinske dijete sa malim unosom ugljenih hidrata. Iako ove dijete mogu biti delotvorne, treba pažljivo razmotriti njihove prednosti i rizike.
Početak visokoproteinske dijete
Najhranljivije visokoproteinske dijete sadrže male količine masti, kao i malo ugljenih hidrata. Izbegavajte ekstremne dijete sa ogromnim porcijama masnog mesa i bez povrća i žitarica. Vaš lekar će vas usmeriti i posavetovati o tome šta treba jesti.
Visokoproteinska govedina
Ništa nije bogato proteinima kao dobar sočni biftek. A ako odaberete čisto parče mesa, dobićete sve potrebne proteine sa daleko manje masti. U stvari, čisto parče govedine ima neznatno više zasićenih masti nego slična količina pilećeg belog mesa bez kožice. Opširnije...

Manje sedite, više se krećite i živećete duže

sedenjePreviše vremena u sedećem položaju može da predstavlja ozbiljnu pretnju po zdravlje, sudeći prema rezultatima novog istraživanja.
Ako svedemo vreme provedeno sedeći na manje od tri sata dnevno, možemo da produživo život za dve dodatne godine. Ako smanjimo vreme provedeno u gledanju televizije, što većina ljudi radi u sedećem položaju, na manje od dva sata dnevno, možemo produžiti život za godinu i šest meseci.
Procenjuje se da prosečna odrasla osoba u proseku provede oko 55% vremena u sedećem, odnosno neaktivnom položaju.
Neaktivnost koja uključuje i sedenje u dužem vremenskom periodu povezana je sa dijabetesom, kao i smrtnim slučajevima od bolesti srca ili moždanog udara. Novo istraživanje je otišlo korak dalje, pokazujući nam koliko koristi možemo imati ako smanjimo vreme provedeno sedeći.
"Sedenje predstavlja faktor rizika, a ne bolest", kaže Piter Kacmarzik, saradnik izvršnog direktora Centra za biomedicinska istraživanja na Univerzitetu Luizijana. "Sedenje se može uporediti sa gojaznošću, a skoro i sa štetnim nivoima pušenja", kaže on.

Opširnije...

Strana 3 od 9